Men snälla och haha nice

Var nästan nervös inför att komma till plugget idag... men vet ju inte vad jag hittade på i lördags. Men tydligen så var det ingen större fara =)
Var det bara jag som typ inte fattade den föreläsaren vi hade idag och tyckte att hon bara speedade igenom allt lite väl fort?
På vägen hem idag blev bussen bara halvfull som vanligt. Men en alkis, som luktade som om han hade haft samma kläder de senaste 3 veckorna och kissat på sig i de 5ggr+, skulle ju självfallet sitta bredvid mig. =s Jag biter ihop, skruvar upp mp3n ett snäpp och fortsätter läsa min bok.
Alkisen börjar försöka prata med mig...
han ger inte upp...
jag fortsätter ignorera honom och börjar typ må lite illa av stanken...
till slut pekar ha ntyp i min bok...
jag tar ur en av mina hörlurar och frågar vad han sa...
han vill veta vad jag läser...
ok, jag visar bokens framsida...
han känner till författaren (verkar som han har läst böcker av honom på engelska dessutom)...
han börjar kasta ur sig obegripliga saker om att det inte skulle vara riktiga engelska ord författaren använt =s
Jag säger att jag inte fattar vad han menar...
Han börjar kasta ur sig nån form av svenskifierad engelska och verkar tro att det är engelska och att allt han säger är solklart när det i själva verket är totalt jävla fylleflummsnack...
Till slut slutar han prata och jag kör in min hörlur och fortsätter läsa.

Trodde aldrig han skule gå av typ... Han gick av vid gudö alltså busshållplatsen innan min. Likförbaskat luktade det ju illa på bussen fortfarande efter att han bara suttit där. Jag bestämde mig för att åka en hållplats extra för att handla lite grejer.
När jag komemr till affären visar det sig att de säljer allt 70% billigare (istället för 50 som de gjorde innan. Butiken har gått i konkurs).
Jag blir glad och tycker att det här måste vara höjdpunkten av min dag.
Jag knatar in och hittar bland annat wasa knäckemackor som jag ju äter frenetiskt i plugget =D
Här kommer en fin lista över vad jag köpte och sen vad jag betalade för allt:

2 påsar chips
2 påsar tom & jerry godis
4 wasa knäcke
160g twist (choklad)
140g gott och blandat creamy
50cl sprite zero

Vad bör det landa på egentligen? jag betalade 50,50 =P
Det är ju fan bättre än ÖB =D

Nu ska jag dega lite tills nån av brorsorna komemr hem så jag kanske kan hitta på nåt med dem.


Kommentarer
Postat av: Anonym

^^ du lär dig ju Jocke.... skriva mycket ska man göra om man har blogg. Du var inte den enda som inte hängde med idag ska jag säga... jag fattade ingenting så det slutade med att jag kopplade bort totalt.

2008-03-10 @ 21:38:20
Postat av: Tove

^^ du lär dig ju Jocke.... skriva mycket ska man göra om man har blogg. Du var inte den enda som inte hängde med idag ska jag säga... jag fattade ingenting så det slutade med att jag kopplade bort totalt.

2008-03-10 @ 21:39:09
Postat av: Tove

Haha, va skummt... de blev dubbelt

2008-03-10 @ 21:39:39
Postat av: åsa

fasiken vilken snask-buffert jocke! var fanns morötterna? stört billigt iof. jag kommer ihåg på den gamla goda tiden då sågen centrum alltid hade godis för 3,90..... mmm... det var tider

2008-03-12 @ 21:53:35
Postat av: Jocke

Morötter har jag ju redan hemma ;)
Och det fanns godis för 3,90 där... det var nedsatt med 70% det med =P

2008-03-14 @ 01:17:43
URL: http://oachim.blogg.se
Postat av: åsa

frågan är då vad 3,90/70 blir? väldigt bra troligen.............

2008-03-18 @ 16:38:14
Postat av: Jocke

Ehm... du kanske menar 3,90/100 *30? så du får ut 1,17 som är priset 70% billigare... Men det kanske var ondskefullt av mig att påpeka det.. =S

2008-03-19 @ 00:17:35
URL: http://oachim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0