men näää!

Ja det är otroligt! Jag skriver ett inlägg idag också =)

En helt vanlig dag egentligen:
Föreläsning som vanligt med den lite sega föreläsaren som inte har tillräckligt bra koll...
Labb som är överstökad rätt fort och sen renskrivning av massa labbanteckningar från tidigare labbar och den här.
Blev klar lite sent så jag sket i att bygga till quarnevalen idag =\
Åker tunnelbanan som vanligt till slussen och ska byta till gröna... ser att det står 10 minuter... kollar runt om kring... det är packat med folk... de ropar något i högtalaren... trafiken mellan odenplan och slusse nexisterar inte nu typ... det står fortfarande 10 minuter på tavlan... jag går upp från slussen... tar väl 2-3 minuter... kollar på tavlan där uppe... det står 9 minuter... jag tar ut riktning mot globen och börjar gå längs med götgatan... Ja jag gick hela vägen till gullmarsplan bara för att jag hellre svättas av att röra på mig än av trängas med 3000000000 pers på en tunnelbana som tydligen bara går var 10-15 minut numera... Timar bussen bra vid gullmars... går hem från bussen och möter en liten tjej på kanske 10-11 år som ser ut som hon kletat maskrosor i hela ansiktet... kan ju vara nån sån där konstig brun (gul) utan sol... kommer hem käkar middag och sitter nu bänkad här =)

Frågor:
1) Varför talar de ofta inte om varför tunnelbanetrafiken är störd?
2) Varför sätter sig alltid tanter bredvid mig på bussen trotts att det finns typ 30 andra människor att sätta sig bredvid som inte har en ryggsäck bredvid sig?
3) Varför är inte jag ledig imorrn eftermiddag som den andra labbgruppen så jag kan bygga till quarnevalen?
4) Varför glömmer man alltid saker trotts att man kom ihåg dem typ 2 minuter tidigare?
5) Har jag lika mycket brist på protein s som resten av mina släktingar?

(protein s förhindrar blodet från att koagulera i ådrorna. Nej det är inte så jävla dödligt som man kan tro =P men använda stödstrumpor när man flyger eller kanske käka lite blodförtunnande skadar nog inte)

En fråga till...
Försöker den lära sig att göra bakåtvolter eller är den bara lite smått korkad?

Kommentarer
Postat av: Johan

hahaha alla tanter vill sätta tänderna i dig ;D
Du ska inte se det som ngt dumt, utan se till att få med dig lite bullar å annat gott hem från dina framtida hembesök hos dom :D

2008-05-08 @ 17:42:15
Postat av: Jocke

:'(
men jag vill inte umgås med fler tanter...
jag klarar mig bra med min farmor och mormor etc.
Det är ju en flickvän som saknas

2008-05-10 @ 01:00:56
URL: http://oachim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0