Nu tar vi de sista dagarna då =)

Ja i lördags var ju quarnevalen.
Tjafset med gelégrodor och gasmasker blev inte bättre i lördags då vi fick veta att vi skulle bli tvungna att skaffa grejerna själva. Så jag, Tove och Sanna sprang runt halva stan och letade efter gelégrodor som vi till slut fick köpa på hemköp för 7,90/hg (det blev typ 6kg). Sen tog vi oss till claes ohlsson i gallerian och skaffade 24st sånna där ansiktsskydd som målare har.
Sanna betalade grodorna och jag maskerna. Vi skulle få tillbaka pengarna från Q-staben. Det gick väl sådär lagom fort. Jag var och fick tillbaka dem idag.

På kvällen, när quarnevalen väl var slut och alla bidrag rivna, var det dags för slutfesten. Vi gick ner i tunnelbanan (alltså alla som skulle på slutfesten) och sen kom ett helt abbonerat tåg som tog oss till alby där festen var i någon form av hangar typ. Efter middagen började det spåra lite när bi capsade i billigt rödvin... En mindre bra idé. Jag avråder folk från att göra det. Om inte för att folk blir totalt bängfulla och utsupna för att man får en jävla huvudvärk dagen efter...
Vissa blev fullare än andra och det var väl tur att vissa av oss inte var helt borta... Det där med att man bara får tvätta ovven om man har fått någon annans kroppsvätskor på den är ju mindre fräscht kanske men jag har följt det än så länge (jag tvättade den alltså igår).

På söndagen gick jag upp mellan 10-11 och såg til att bli av med baksmällan... så runt 14 började jag känna mig återställd. då hoppade jag lite på brädan och speade volleyboll med brorsorna. Sen stack jag och en polare iväg och grillade i skogen. Efter det såg vi dödligt vapen. Men jag ska nog se om slutet... jag somnade lite...

Idag vaknade jag och var så trött så jag tänkte att jag skippar föreläsningen... jag tog upp schemat och såg att det var labb på förmiddagen =( så jag tvingar mig upp och släpar mig till universitetet.
När labbandet är klart och allt så tar jag mig till KTH för att få tillbaka pengarna jag la ut för quarnevalen, det gick relativt smärtfritt. Sen gick jag in på SL-center och tog en lapp, väntade i ca 3 sekunder och gick fram till en lucka.
"Hej! jag har tvättat mitt busskort i tvättmaskinen..."
"Jaha, så nu är det rent och fint?"
Jag räcker fram kortet som numera är typ helt vitt på halva framsidan. Man kan inte se datumen för när det gäller och så längre utan bara att det står student. Efter att människan bakom luckan sprungit fram och tillbaka några ggr och jag fått rota fram körkortet och student leg. så får jag ett nytt kort.

(Jag glömde altså plocka ut en massa saker ur ovven innan jag tvättade den...)

Och nu sitter jag här och skriver =)

Kommentarer
Postat av: Katinka

... och nu sitter jag här och läser!

2008-05-12 @ 22:28:53
URL: http://tinkalinka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0